Condiții generale de utilizare a platformei Finlight

1.Părțile Contractante

Societatea FINLIGHT PROJECT SRL, cu sediul social în Craiova bld. Dacia, nr. 36, bl.83B, sc.1, înregistrata la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J16/3173/18.12.2019 CUI RO42040868, având contul nr. RO58BTRLRONCRT0533722101, deschis la Banca Transilvania, reprezentat de dl. Alexandru Popescu – Administrator, operatorul platformei www.finlight.ro, în calitate de Prestator, și

Clientul, în calitate de Utilizator al platformei Finlight și a tuturor serviciilor oferite prin intermediul acesteia, care are calitatea de profesionist, în sensul art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, a cărui date de identificare sunt determinabile prin setul de informații furnizate de aceasta în momentul înregistrării pe platformă și care acceptă integral prin înregistrare termenii și condițiile platformei, au agreat următoarele:

Prezentul contract face parte din categoria contractelor de adeziune, așa cum este acesta definit la art. 1175 Cod civ., în sensul că este propus de Prestator și trebuie acceptat integral de Client înainte de comandarea oricărui serviciu oferit de Prestator. Orice comanda confirmată de Client, prin bifarea căsuței “Accept condițiile generale de utilizare” reprezintă o acceptare neechivocă din partea Clientului a ofertei Prestatorului precum și a a tuturor prevederilor prezentului contract, în condițiile stipulate de art. 9 din Legea comerțului electronic 365/2002. Bifarea căsuței reprezintă o semnătura electronica, in sensul art. 4 pct. 3 din Legea semnăturii electronice nr. 455/2001, având aceeași valoare cu o semnătura olografă.

Clientul declară și acceptă în mod expres, în scris, prin bifarea căsuței “Accept condițiile generale de utilizare”, că este de acord cu orice clauză neuzuală din prezentul contract, în sensul art. 1.203 Cod civ., respectiv orice clauză standard care prevăd în folosul celui care le propune limitarea răspunderii, dreptul de a denunța unilateral contractul, de a suspenda executarea obligațiilor sau care prevăd în detrimentul celeilalte părți decăderea din drepturi ori din beneficiul termenului, limitarea dreptului de a opune excepții, restrângerea libertății de a contracta cu alte persoane, reînnoirea tacită a contractului, legea aplicabilă, clauze compromisorii sau prin care se derogă de la normele privitoare la competența instanțelor judecătorești.

Definiții:

finlight.ro sau Platforma: site-ul de internet, precum si ansamblul serviciilor accesibile pe acest site web sau pe subdomeniile acestuia, inclusiv app.finlight.ro

Serviciu: serviciile puse la dispoziție de Prestator prin intermediul site-ului finlight.ro, sub forma unui abonament lunar sau anual.

Client: profesionist, în sensul art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, care face o comanda pe site-ul finlight.ro sau se înregistrează ca utilizator.

Comanda: comanda de achiziționare a unuia sau mai multor servicii afișate pe site-ul finlight.ro, realizată de către un client care își dorește sa beneficieze de acel/acele servicii.

Vizitator: persoana fizică ce vizitează website-ul finlight.ro, fără a fi achiziționat servicii și fără să fi făcut o Comandă.

2. Obiectul și acceptarea prezentului Contract de prestări servicii

2.1. Prestatorul furnizează Clientului acces la servicii de tip SaaS („Software as a Service”) pentru un număr de entități (companii), conform descrierii prezentate pe site-ul web, prin intermediul unei platforme software („Platforma”), prin oferirea serviciilor sub forma unui abonament recurent lunar sau anual. Platforma poate fi accesată online, prin site-ul finlight.ro, pe baza unui nume de utilizator (user) și a unei parole unice, obținute de Client prin înregistrarea pe Platformă și menținerea contului de utilizator activ pe toată durata Contractului.

2.2 Prezentul Contract de prestări servicii este aplicabil tuturor comenzilor sau conturilor realizate prin intermediul finlight.ro. Clientul se obligă să ia la cunoștință de aceste condiții înainte de a realiza o comandă sau de a-și deschide un cont. Neutilizarea acestei posibilități se face pe răspunderea exclusivă a Clientului care nu va putea invoca ulterior, în apărarea sa, necunoașterea prevederilor contractuale. Toate comenzile și deschiderea contului implică acceptarea de către Client a tuturor acestor condiții de prestări servicii. Acceptarea prezentului contract de către client se face prin bifarea căsuței „Accept condițiile generale”.

2.3. Prestatorul își rezerva dreptul de a modifica prezentele condiții de prestări servicii în orice moment. Versiunea aplicabilă unei comenzi realizate este aceea în vigoare pe finlight.ro la momentul la care s-a plasat comanda de către client.

2.4. Serviciile pot fi accesate folosind un web browser.

2.5. Lista prețurilor și serviciilor oferite se poate găsi la adresa https://finlight.ro/preturi-si-servicii/ și, după caz, de la un reprezentant al Prestatorului prin email sau telefonic. Prețul se va stabili de către Prestator în funcție de necesitățile Clientului și de perioada pe care se achita serviciul. Plata serviciilor de către Client reprezintă acceptarea de către acesta a prețului oferit de Prestator.

2.6 Serviciile sunt prestate exclusiv profesioniștilor și toți utilizatorii declară fără echivoc că sunt reprezentanții unor profesioniști, in sensul art. 3 alin. 2 Cod civ., conform datelor declarate în platformă, și nu acționează în nume propriu.

2.7. Prezentul contract de prestări servicii este însoțit si trebuie interpretat împreună cu Politica de confidențialitate găsita la adresa https://finlight.ro/politica-de-confidentialitate/

3. Durata contractului

3.1. Prezentul contract se încheie pe o perioada nedeterminată începând de la data plasării comenzii sau data creării contului, iar obligațiile părților intra în vigoare de la aceasta dată.

3.2. Imediat ce se efectuează plata tipului de abonament ales, Clientul va avea acces la serviciile incluse în pachetul abonamentului din momentul confirmării plații de către Prestator. Anularea comenzii se poate efectua până in momentul efectuării plății. Orice erori survenite la comanda făcută de Client pot fi corectate pana in momentul confirmării plații de către Prestator printr-un email trimis la office@finlight.ro .

3.3. Dacă Clientul nu notifică intenția de a renunța la abonamentul selectat, acesta va fi reînnoit automat fără a fi necesare formalități, la finalul perioadei facturate anterior.

3.4. În cazul in care Clientul dorește modificarea tipului de abonament ales pe parcursul perioadei în care este activ un abonament anterior ales, acest lucru este posibil – schimbarea intrând in vigoare in termen de 2 zile lucrătoare de la efectuarea plății diferenței, în cazul upgrade-ului unui pachet, iar in cazul downgrade-ului unui pachet, intra in vigoare după ce expira perioada pentru care clientul a plătit deja și efectuează o nouă plată, pentru un pachet mai mic.

3.5 Activitatea contului Clientului va fi ștearsa automat după 1 an de la expirarea abonamentului. In cazul in care Clientul nu a continuat cu un abonament plătit, Prestatorul poate opta pentru ștergerea tuturor datelor. Datele șterse nu vor putea fi restaurate.

3.6 In cazul in care Clientul inițiază ștergerea propriului cont, la 5 zile după declanșarea procesului de ștergere toata activitatea contului va fi ștearsă. Datele șterse nu vor putea fi restaurate.

4. Valoarea contractului și efectuarea plății

4.1. Pentru serviciile prestate, Clientul va achita Prestatorului contravaloarea abonamentului, prevăzută în momentul finalizării comenzii.

4.2. Prestatorul va trimite notificări de plata regulate in conformitate cu tipul de abonament ales.

5. Utilizarea platformei Finlight și Drepturi de proprietate intelectuală

5.1 Prin documentul de fata, Termeni și condiții de utilizare, Prestatorul va acorda Beneficiarului și numai acestuia dreptul pentru utilizarea serviciului Finlight sau a altor bunuri si servicii, și numai in urma plății și a comenzii pentru serviciile oferite contra-cost.

5.2 Prestatorul deține toate drepturile de proprietate intelectuală cu privire la utilizarea platformei și prestarea serviciilor, și nu acordă clientului niciun drept de folosință a acestor drepturi de proprietate intelectuală. Pentru evitarea neînțelegerilor, beneficiarul nu dobândește prin acest contract nicio licență, neexclusivă sau de alt fel, cu privire la orice drepturi de autor în legătură cu Platforma sau cu programele de calculator aferente funcționării acesteia și efectuării serviciilor, și nu va putea face nicio copie sau reproducere de niciun fel a Platformei sau a programelor menționate.

6. Disponibilitatea serviciilor afișate

6.1 Oferta Prestatorului cu privire la servicii si prețul acestora este valabila atâta vreme cat este afișata pe www.finlight.ro. Prestatorul își va îndeplini obligațiile contractuale imediat ce clientul va efectua plata aferenta serviciului selectat.

6.2. Orice modificări ale tarifelor sau cu privire la disponibilitatea serviciilor vor fi comunicate prin email la adresa de contact a clientului din contul de utilizator sau prin intermediul aplicației cu maxim 15 de zile calendaristice înaintea oricărei modificări. Serviciile de mentenanța ale aplicației pot fi anunțate prin intermediul aplicației sau prin email.

6.3. Clientul este responsabil cu actualizarea datelor din contul de utilizator imediat ce intervin schimbări. Prestatorul nu își asuma responsabilitatea în cazul in care intervin prejudicii sau pagube de orice natura din cauza imposibilității de a accesa adresa de e-mail declarată in contul de utilizator.

6.4. Accesul la serviciile Finlight este posibil până la renunțarea la serviciu si/sau ștergerea contului de Client, indiferent de progresul tehnologic sau modificări, cu excepția cazului in care Clientul nu își mai plătește abonamentul. Acest acces cuprinde și actualizări legislative pentru serviciile disponibile, cât și asistență tehnică pe întreaga perioada de desfășurare a prezentului contract.

6.5. Prestatorul depune toate eforturile pentru a oferi permanent accesul la serviciile oferite, dar nu poate garanta disponibilitatea serviciului decât în măsură de 99%. Perioada de disponibilitate nu include perioadele de mentenanța anunțate în prealabil prin email sau în cadrul serviciului, însă include acele perioade de mentenanța neanunțate. Ca atare, având in vedere dependenta serviciilor oferite de accesul la Internet, posibilele limitări tehnice si de sistem ce pot apărea, Prestatorul isi asuma o obligație de diligenta in ceea ce privește disponibilitatea serviciilor conform procentului de mai sus. Daca Clientul nu a putut accesa serviciul din motive imputabile Prestatorului pentru o perioada mai mare decât cea menționata mai sus, acesta poate cere rambursarea proporționala a abonamentului plătit pentru perioada in care serviciul nu a fost disponibil.

7. Drepturile si obligațiile părților

7.1. Drepturile și obligațiile Clientului

7.1.1. Clientul este unicul responsabil pentru întreg conținutul existent în contul sau sau pentru orice încălcare a legii sau a drepturilor unei terțe persoane, inclusiv pentru încheierea, desfășurarea si încetarea contractelor sale de prestare de servicii cu persoanele juridice.

7.1.2. Clientul se obligă să folosească serviciile oferite de Prestator în deplină legalitate și cunoscând dispozițiile legale în vigoare cu privire la activitatea pe care o desfășoară.

7.1.3. Se obligă să respecte în totalitate prevederile legate de drepturile de autor și protecția datelor cu caracter personal în ceea ce privește datele introduse în Platformă.

7.1.4. Își asuma întreaga răspundere pentru crearea, personalizarea, administrarea, gestionarea, acuratețea și legalitatea documentelor emise și a fișierelor trimise, prelucrate sau salvate cu ajutorul serviciilor oferite.

7.1.5. Clientul va procesa datele cu caracter personal conform prevederilor legale in vigoare și are obligația de a respecta legislația în acest domeniu, iar Prestatorul nu poate fi făcut responsabil pentru niciun fel prejudicii sau încălcări ale drepturilor terțelor persoane.

7.1.6. Are dreptul de a adăuga in sistemul informatic mai mulți utilizatori ai contului cu diverse drepturi de acces – in totalitate sau in parte – in contul sau. De asemenea poate delega atribuțiile sale unuia sau mai multor utilizatori.

7.1.7. Înțelege si este de acord cu Termenii și Condițiile.

7.2. Drepturile și obligațiile Prestatorului

7.2.1. Prestatorul asigură:

  • posibilitatea de a crea, personaliza, administra si gestiona documentele emise prin intermediul serviciilor oferite. Poate exista și posibilitatea testării gratuite a serviciilor pe diverse perioade, conform informațiilor prezentate pe website. După expirarea acestei perioade serviciul devine inactiv.
  • conectarea la sistem printr-un protocol sigur de comunicare (https)

7.2.2. finlight.ro acționează ca un găzduitor pentru conținutul adăugat de Client, în condițiile Legii 365/2002 privind comerțul electronic. Prestatorul nu își asumă responsabilitatea pentru pierderea parolelor de acces la contul de utilizator sau pentru activități ce pot compromite contul Clientului. În cazul in care Prestatorul primește o notificare din partea autorităților competente, cu privire la existenta unor servicii cu o aparenta nelegala realizata de către Client, își rezerva dreptul de a suspenda contul de utilizator sau bloca accesul la acesta.

7.2.3. Fiecare Client va avea un sistem de utilizatori cărora li se vor putea configura un anumit set de drepturi. Clientul poartă întreaga responsabilitate în cazul in care utilizatorii aprobați de către Client încalcă dispozițiile documentelor precizate la punctul 2.6 al prezentului contract sau se angajează în activități ilegale sau imorale.

7.2.4. Prestatorul nu exercită nici un control asupra datelor si documentelor Clientului.

7.2.5. Prestatorul oferă un drept de utilizare neexclusiv pe perioada abonamentului, pentru folosirea serviciilor oferite.

7.2.6. In cazul in care uptime-ul este sub 99% vom oferi despăgubiri procentuale din valoarea abonamentului conform articolului 6.5.

7.2.7 Prestatorul are dreptul de a colecta date anonime despre modul de utilizare a serviciilor sale si de a le face publice in mod agregat.

8. Înregistrare, parole și responsabilități

8.1. Înregistrarea unui cont se face in mod gratuit si permite testarea serviciilor pentru 30 de zile. Prestatorul recomanda utilizatorilor înregistrați să nu dezvăluie nimănui parolele de acces.

8.2. Din păcate, nicio transmisie de date prin intermediul internetului nu poate fi garantata a fi 100% sigura. În consecință, in ciuda eforturilor noastre de a va proteja informația și de a folosi protocoale securizate de transmitere a informației (https), Prestatorul nu poate asigura sau garanta securitatea informațiilor transmise de Client către Prestator. Așadar, orice informație trimisă către Prestator se va face pe riscul Clientului.

8.3. Orice acces neautorizat la elementele nepublice ale site-ul www.finlight.ro sau accesul altor persoane in afara celor autorizate la un cont Finlight reprezintă infracțiunea de acces fără drept la un sistem informatic și va fi sancționată conform legislației romane in vigoare.

9. Răspunderea contractuală

9.1. Clientul garantează datele introduse si poarta întreaga responsabilitate pentru felul și scopul in care utilizează serviciile puse la dispoziție de Prestator precum si pentru felul in care configurează sistemul de utilizatori ce au acces la contul Clientului si comportamentul acestora.

9.2. Clientul este singurul responsabil cu privire la introducerea informațiilor într-un mod corect și complet, precum și cu păstrarea acurateței informațiilor sau a actualizării lor în contul Finlight.

9.3. Prestatorul nu poate fi ținut răspunzător in cazul in care Clientul se folosește de aplicațiile si serviciile puse la dispoziție în scopuri ilegale sau imorale.

9.4. Clientul este de acord ca este singurul responsabil si va despăgubi Prestatorul pentru orice pagubă, costuri sau limitări de profit care apar ca urmare a oricăror acțiuni frauduloase din partea acestuia. Prin prezentul document, Clientul înțelege și accepta faptul ca Prestatorul va transmite datele acestuia către organele de ancheta, în cazul în care legea îl obligă să facă acest lucru.

9.5. Deși in fiecare moment face eforturi în vederea asigurării calității și corectitudinii mesajelor publicate în site, Prestatorul nu poate garanta, expres sau implicit, in privința conținutului, a software-ului ori a produselor și serviciilor publicate sub egida sa. Prestatorul nu își asuma răspunderea, în nici o situație, pentru nici o daună sau eroare pricinuita direct sau indirect, pentru nici o lipsa de profit directa sau indirecta (incluzând, dar fără a se limita la aceasta enumerare: daune pentru pierderea profitului, întreruperea unor afaceri, sau alte daune pecuniare), suferite ca urmare a utilizării sau a întreruperii utilizării ori a lipsei regularității informațiilor și serviciilor furnizate de site.

9.6 Clientul este singurul responsabil cu privire la verificarea, introducerea informațiilor într-un mod corect si complet, precum si cu adăugarea, păstrarea acurateței informațiilor sau a actualizării lor în contul Finlight

10. Încetarea contractului

10.1. Prezentul contract încetează in următoarele cazuri:

  • pârțile convin de comun acord încetarea contractului;
  • denunțarea unilaterală a uneia dintre parți, transmisă în scris celeilalte părți;
  • în caz de dizolvare, lichidare, faliment, retragerea autorizației de funcționare a unuia din contractanți, caz in care pârțile vor fi ținute a îndestula datoriile uneia către alta, datorii rezultate pana la momentul intervenției cauzei de dispariție.

10.2 Clientul poate denunța unilateral abonamentul actual, în condițiile prevăzute la articolul 10.1. , accesând opțiunea “Anulează abonamentul” din secțiunea de administrare a Platformei. Denunțarea va intra în vigoare din prima zi de după perioada de abonament deja plătită și nu afectează drepturile de creanță aferente facturilor emise anterior pentru comenzile plasate.

11. Exonerarea de răspundere

11.1. Prestatorul nu va răspunde pentru niciun prejudiciu material sau moral, orice paguba sau costuri ce pot interveni din întârzierea plaților ce sunt in sarcina Clientului, precum și încălcarea de către acesta a oricăror obligații legale daca nu sunt din vina Prestatorului.

12. Confidențialitate

12.1. Nici una din Pârțile contractante nu are dreptul, fără acordul scris prealabil al celeilalte Părți:

  • de a face cunoscuta orice informație confidențială unei terțe părți, în afara acelor persoane implicate in derularea si executarea contractului;
  • de a utiliza orice informație confidențiala sau la care are acces in perioada de derulare a contractului, in alt scop decât acela de a-si executa obligațiile asumate. Toate informațiile urcate în Platforma de către client vor fi considerate confidențiale.

12.2. Restricția prevăzută anterior nu va fi aplicabila dacă:

  • informația era cunoscuta parții contractante înainte ca ea sa fi fost primita in executarea prezentului contract;
  • informația era accesibila publicului;
  • partea in cauza a fost obligata in conformitate cu dispozițiile legale sa dezvăluie informațiile în cauză.

13. Forța majoră

13.1. Forța majoră exonerează de răspundere pârțile, in cazul neexecutării parțiale sau totale a obligațiilor asumate prin prezentul contract. Prin forța majora se înțelege un eveniment independent de voința parților, imprevizibil si insurmontabil, apărut după încheierea contractului si care împiedica pârțile sa execute total sau parțial obligațiile asumate.

13.2. Partea care invocă forța majoră are obligația să o aducă la cunoștință celeilalte părți, in scris, in maximum 5 zile de la apariție.

13.3. Partea care invocă forța majoră are obligația să aducă la cunoștință celeilalte părți încetarea cauzei acesteia in maximum 15 zile de la încetare.

13.4. Daca aceste împrejurări și consecințele lor durează mai mult de 2 luni, fiecare partener poate renunța la executarea contractului pe mai departe. În acest caz, nici una din părți nu are dreptul de a cere despăgubiri de la cealaltă parte, dar ele au îndatorirea de a-și onora toate obligațiile pana la aceasta data.

14. Legea guvernanta

14.1. Drepturile si obligațiile parților impuse de prezentul contract, precum si toate efectele juridice pe care acesta le produce vor fi interpretate si guvernate de legea română în vigoare.

14.2. Orice litigiu care are ca obiect acest acord va fi soluționat pe cale amiabila, iar in cazul in care soluționarea amiabila nu este posibila va fi adus spre soluționare în fata unui arbitru. În condițiile in care părțile nu cad de acord asupra numirii unui arbitru in termen de 15 zile de la notificarea litigiului, competenta va reveni instanțelor romanești de la sediul Prestatorului.

15. MODIFICĂRILE CONDIȚIILOR DE UTILIZARE A PLATFORMEI

Clientul acceptă prin semnarea prezentului contract că orice modificare a Condițiilor generale de utilizare a platformei va putea fi efectuată în mod unilateral de către Finlight, în orice moment, fără a fi necesară o notificare prealabilă în acest sens iar asemenea modificări vor deveni aplicabile la data publicării pe site. Clientul acceptă aceste modificări prin autentificarea în Platformă. Vă atragem atenția să verificați conținutul Site-ului și să citiți aceste Condiții generale de utilizare a platformei în mod regulat, pentru a vă asigura că sunteți la curent cu cea mai recentă versiune a aceste și că sunteți informat corespunzător. Pentru orice detalii sau clarificări referitoare la conținutul sau aplicabilitatea acestor Condiții generale de utilizare, ne puteți contacta prin intermediul formularului dedicat de contact disponibil pe Site sau prin e-mail transmis la adresa de e-mail office@finlight.ro.

16. Dispoziții finale

16.1. Părțile declara ca au negociat toate clauzele prezentului contract si acestea sunt acceptate in mod expres prin semnarea contractului, orice înțelegere anterioară neproducând efecte juridice intre acestea.

16.2. Prestatorul își rezerva dreptul de a actualiza si modifica periodic acești termeni. În astfel de cazuri, vom informa Clientul în avans, prin postarea acestei politici pe website cu maxim 5 zile calendaristice înainte de intrarea sa in vigoare, motiv pentru care rugam Clientul sa verifice periodic conținutul acestui document.

16.3. Orice notificare către Prestator trebuie trimisa electronic la adresa de email office@finlight.ro.

16.4. Prezentul contract este disponibil la adresa https://finlight.ro/conditii-generale-de-utilizare-a-platformei-finlight/ si a fost ultima data modificata la data de 05.04.2024

Anexa 1 – prelucrarea datelor personale de către finlight.ro conform GDPR

Contract prelucrare date personale Operator (Client)– Împuternicit (finlight.ro) Varianta 1.1 valabila din 05.05.2024

Prezenta anexa prevede regulile specifice in ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal trimise de către Beneficiar, in calitate de Operator, de către SC FINLIGHT PROJECT SRL, in calitate de împuternicit in conformitate cu Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice in ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulație a acestor date (denumit in continuare ”GDPR”), ca si orice legislație națională subsecventa cu privire la domeniul protecției datelor cu caracter personal.

Art 1. Termeni

In cuprinsul acestei anexe termenii folosiți vor fi interpretați in conformitate cu GDPR, iar acolo unde este cazul, termenii folosiți vor avea definițiile stipulate de art. 4 din GDPR.

Art 2. Obiectul prelucrării

Obiectul prelucrării datelor personale îl reprezintă prelucrarea de către împuternicit a datelor personale trimise de către Operator in scopul furnizării serviciilor stipulate in contractul principal de servicii finlight.ro

Art 3. Date colectate

Datele personale puse la dispoziție de către Operator prelucrate in temeiul acestui contract sunt:

3.1 Pentru serviciile furnizate de către finlight.ro – datele personale sunt cele care apar pe documentele cuprinse în materialele urcate în platformă, cum ar fi: Nume, prenume emitent document si date de identificare ale acestuia, email, telefon iar in cazul in care se emite documentul către un client persoana fizica: nume, prenume, adresa completa, si in funcție de dorința Operatorului – cont bancar, CNP. De asemenea Operatorul poate adaugă si alte date personale suplimentare in mod direct in facturile emise, pe care Împuternicitul nu are cum sa le prevadă.

3.2 Pentru serviciile furnizate de către finlight.ro – configurare transmitere email-uri către clienți, datele sunt – email utilizator si parola prin care se transmit email-urile, ca si adresele de email către care se trimit facturile.

3.3 Pentru serviciile furnizate de către finlight.ro, datele personale sunt informațiile personale ale angajaților prelucrate de către Operator pentru obligațiile legale legate de operarea sistemului, cum ar fi, în funcție de utilizarea serviciilor finlight.ro de către Operator:

Date personale directe Nume, Prenume
Date de contact angajat Telefon, email

Art.4 Categorii de persoane vizate

Categoriile de persoane vizate sunt:

  • angajați ai Operatorului
  • parteneri ai Operatorului (doar pentru datele specifice menționate expres la Art. 3)

Art. 5. Instrucțiuni specifice

În temeiul acestui contract Operatorul da următoarele instrucțiuni specifice Împuternicitului:

5.1. Să colecteze și să prelucreze date cu caracter personal primite de la Operator in mod direct in scopul prevăzut la art.7. Aceste date sunt cele specificate in articolul 3.

5.4. Să colecteze și să prelucreze date cu caracter personal primite de la Operator in mod direct in scopul prevăzut la art.7 sau preluate cu acordul Clientului din alte baze de date.

Art. 6. Durata prelucrării

Durata prelucrării datelor cu caracter personal este identică cu durata funcționarii contractului principal de furnizare servicii.

Art. 7 Natura și scopul prelucrării

Natura si scopul prelucrării sunt cele stabilite de către Operator in temeiul contractului principal si anume furnizarea serviciilor finlight.ro, în funcție de pachetul de servicii achiziționat.

Art. 8. Drepturile si obligațiile Operatorului

  • Dreptul sa primească informații de la Împuternicit sau sa verifice prin auditor mandatat daca Împuternicitul are si pune in aplicare masuri tehnice si organizatorice adecvate, astfel încât prelucrarea sa respecte cerințele prevăzute de GDPR; verificarea va avea loc in baza unei notificări scrise prealabile, transmisa cu cel puțin 30 zile lucrătoare înainte de efectuarea verificării;
  • Dreptul sa primească asistenta din partea Împuternicitului, in special pentru îndeplinirea obligației sale de a răspunde cererilor persoanelor vizate cu privire la exercitarea drepturilor lor prevăzute de GDPR;
  • Sa respecte obligațiile sale conform GDPR in calitate de Operator cu privire la datele cu caracter personal colectate sau prelucrate de Împuternicit, pe seama sa;
  • Obligația de a face informarea persoanelor vizate conform GDPR, inclusiv in ceea ce privește informarea cu privire la prelucrarea datelor de către Împuternicit în temeiul acestui contract;
  • Obligația să răspundă exclusiv de stabilirea temeiului legal pentru prelucrarea datelor cu caracter personal ce face obiectul prezentului contract;
  • Obligația de a implementa masuri tehnice si organizatorice adecvate conform GDPR, inclusiv securizarea transferului datelor de la persoanele vizate catre Împuternicit;
  • Operatorul înțelege ca din momentul ștergerii datelor după încheierea prestării serviciilor de către Împuternicit conform obligațiilor GDPR si a art. 9 a acestui contract, datele nu mai pot fi recuperate si este întreaga responsabilitate a Operatorului sa se asigure că și-a făcut o copie completa a acestora.
  • In toate situațiile in care Operatorul este cel care trebuie sa execute o obligație, cum este, spre exemplu, informarea persoanei vizate cu privire la încălcarea securității datelor cu caracter personal, Împuternicitul nu poate fi ținut de inacțiunile Operatorului din sfera acelei obligații.

Art. 9. Drepturile și obligațiile Împuternicitului:

  • Obligația sa informeze Operatorul in termen de maxim 10 zile, in cazul in care, in opinia Împuternicitului, o instrucțiune încalcă GDPR si/sau alta dispoziție legală privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • Obligația sa asigure securitatea datelor cu caracter personal prelucrate in numele Operatorului in conformitate cu art 32 din GDPR si cu art 10 din prezenta Anexa;
  • Obligația de a informa Operatorul fără întârzieri nejustificate de o încălcare a securității datelor personale ale Operatorului pe parcursul prelucrării realizate de către Împuternicit;
  • Obligația de a asista Operatorul cu toate informațiile necesare in vederea notificării, daca este cazul, către Autoritatea competenta pentru încălcarea securității datelor, dar fără a se substitui Operatorului in obligația sa de notificare;
  • Obligația de a acorda asistenta Operatorului sa asigure respectarea obligațiilor prevăzute la articolele 32-36 din GDPR;
  • Obligația de a asista Operatorul pentru soluționarea cererilor persoanelor vizate sau de a transmite Operatorului orice cerere primita de la persoanele vizate, in legătură cu datele personale care au fost colectate si prelucrate de Împuternicit, in termen de maxim 5 zile calendaristice de la primirea acesteia. Aceasta asistenta nu se aplica in situația in care Operatorul are deja in instrumentele tehnice furnizate de către Împuternicit posibilitatea de a soluționa direct cererea persoanei vizate (de ex. Dreptul la acces – unde Operatorul are deja toate informațiile cu privire la ce date colectează);
  • Obligația sa nu transmită date cu caracter personal si/sau informații confidențiale, ce pot fi date cu caracter personal, despre care a luat cunoștință in timpul executării contractului;
  • Obligația sa asigure instruirea personalului autorizat să prelucreze datele cu caracter personal, cu privire la confidențialitatea acestor date;
  • Obligația sa includă obligații de confidențialitate către angajați.
  • Dreptul sa dezvăluie anumite date cu caracter personal in virtutea unei obligații legale sau a unei alte condiții prevăzute de legislație la solicitarea unei autorități, instituții publice sau instanțe judecătorești.
  • Dreptul de a recruta sub-împuterniciți conform art. 8 sau in situația in care a primit aprobare din partea Operatorului;
  • Dreptul la acoperirea costurilor generate de asigurarea asistentei Operatorului, de către Operator, in situațiile prevăzute de GDPR conform art. 9, daca acestea depășesc costul lunar al serviciilor prestate de către Împuternicit.
  • Dreptul de a folosi informații statistice anonimizate ca urmare a activităților prestate ca urmare a acestui contract sau a întregii sale activități.
  • Împuternicitul nu poate stabili scopuri sau mijloace de prelucrare a datelor cu caracter personal, acestea fiind stabilite exclusiv de către Operator.

Art.10 Securitatea prelucrării

10.1 Împuternicitul trebuie să îndeplinească masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru a asigura masurile adecvate de securitate raportate la risc, conforme cu bunele practici in industrie. în stabilirea nivelului adecvat de securitate, Împuternicitul trebuie sa ia in considerare stadiul actual al dezvoltării, costurile implementării si natura, domeniul de aplicare, contextul si scopurile prelucrării, precum si riscul cu diferite grade de probabilitate si gravitate pentru drepturile și libertățile persoanelor fizice, ca și riscurile care apar ca urmare a prelucrării, în special cu privire la cele care pot duce care duce, in mod accidental sau ilegal, la distrugerea, pierderea, modificarea, sau divulgarea neautorizata a datelor cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod, sau la accesul neautorizat la acestea.

10.2 In acest context Împuternicitul a stabilit aplicarea interna a următoarele masuri organizatorice si tehnice de securitate pentru securitatea datelor personale, luând in considerare tipul de activitate prestata:

  • acces limitat la baza de date pentru un număr foarte restrâns de angajați ai Împuternicitului
  • monitorizarea permanenta a accesului la baza de date
  • criptarea conexiunii folosite de Operator pentru accesarea serviciului folosind SSL
  • parolele clienților stocate criptat
  • copii de siguranță regulate

Art.11 Limitarea răspunderii

Operatorul este de acord sa exonereze Împuternicitul de orice răspundere pentru pagubele ce ar putea decurge din:

  • nerespectarea contractului din cauza unor evenimente ce exced oricărei răspunderi a Împuternicitului;
  • respectarea instrucțiunilor Operatorului sau nerespectarea instrucțiunilor Operatorului justificata in prealabil printr-o notificare referitoare la nelegalitatea ei;
  • lipsa sau vicierea acordului persoanelor vizate sau a utilizării unui temei legal greșit de către Operator;
  • nerespectarea contractului din cauza unor acțiuni ale Operatorului.

Art.12 Delimitarea răspunderii

Operatorul si Împuternicitul își delimitează responsabilitățile cu privire la asigurarea protecției datelor cu caracter personal (de exemplu asigurarea confidențialității sau a securității prelucrării), in funcție de accesul si controlul efectiv exercitat asupra datelor, atât din punct de vedere contractual, cat si tehnic.

Art.13 Intrare în vigoare și modificări

Aceasta anexă intra în vigoare pe 05.04.2024 si este valabilă până la modificarea ei de către finlight.ro. Utilizarea contului înseamnă acordul Clientului cu privire la acest document.